All Categories
Featured
Table of Contents
De citroen mehari styled by Courrèges is de vrucht van de samenwerking tussen twee visionaire en iconische Franse Merken: Citroën en het Modehuis Courrèges. Ongeveer 50 jaar na de lancering van de Méhari in 1968 werd de E-MEHARI in december 2015 onthuld. Deze 100% elektrische 4-zits cabriolet is een echte vrije vogel die zorgt voor fun en moderniteit. Het is een perfecte weerspiegeling van de waarden van Citroën: creativiteit, vrijheid en optimisme.
Tegelijkertijd brengen het Modehuis Courrèges en zijn creaties met een jongen en vrije geest een omwenteling teweeg in de modewereld... Twee creatieve werelden die sinds mensenheugenis nauw verwant zijn en mekaar aanvullen. Vandaag snijden ze samen een nieuw hoofdstuk aan. En dit hoofdstuk is de concept-car Citroën E-MEHARI "styled by Courrèges". Concurrent Renault bracht als tegenhanger de Renault Rodeo op de markt, gebaseerd op een Renault 4. Die werd echter niet veel buiten Frankrijk geëxporteerd. In 1970 werd de Méhari naar de Verenigde Staten geëxporteerd.Dat is al niet zo snel en als je Eendje inmiddels 30 jaar oud is, zijn er de nodige pk tjes verdwenen en kun je een ei koken in de tijd die nodig is om 100 kilometer per uur te halen (citroen mehari 2019). Op het Midland Circuit bij Lelystad was op 1 april echter helemaal NIETS te merken van traagheid.
Het was geweldig om te zien en nog geweldiger om mee te mogen rijden. Het was niet warm en er viel zelfs een fikse regenbui: die bui maakte de pret alleen maar groter want lekker hard door plassen scheuren, is helemaal leuk. Het mooie van een 2CV kwam hier duidelijk naar voren: je kunt heel hard door de bochten, zonder dat je autootje omkiept.
Het sprinten bij de snelheidsproef liet zelfs (enkele) bandensporen op het asfalt achter - new mehari citroen. Bij de snelheidsproef kwam het wel s voor dat een Eendje zomaar een paar meter naar voren zakte. Dat was he-le-maal niet vals spelen, dat lag zomaar aan het circuit dat daar heel toevallig net een tikje afliep.
Bij de deze race hebben alleen de meest dappere rijders meegedaan. Het programma Autovisie heeft s ochtends opnamen gemaakt. Op 7 mei 2017 en op 11 maart 2018 is dit uitgezonden. Als je 2CV s wilt zien scheuren, kijk dan via de aflevering na. Heel hard door de bochten zonder dat je omkiept Kamperen op camping de Lievelinge Als er één autootje is dat hoort bij hippies, is het wel de 2CV (en ok, ook de VWT2).
Het jaarlijkse clubweekend werd in 2017 dan ook vanwege het 25-jarig jubileum gevierd op de Lievelinge. Op vrijdag 8, zaterdag 9 en zondag 10 september verbleven we daar. Op vrijdag regende het en niet zo n beetje ook. Alhoewel het echt leuker is om in de zon te kamperen, hadden de buien geen enkele invloed op het humeur: dat was en bleef goed - citroen mehari tuning.
Het fijne van de Lievelinge is dat het niet uitmaakt als je met modderlaarzen het clubgebouw annex bar annex ontbijtruimte binnenkomt. Aan lange tafels hebben we de volgende ochtend ontbeten en aan diezelfde tafels werden later blikken 2CV s gemaakt. Met die blikken 2CV s hebben we een heuse kroonluchter versierd zodat we nu een geweldige lamp in ons clubhonk hebben.
Toen scheen de zon. Als je dan allemaal Eendenmensen bij elkaar hebt met op de achtergrond een rij 2CV s, dan ben je blij. En dat waren we ook! En dan Parijs. Met z n allen rond de Arc de Triomphe. 19, 20 en 21 oktober (en velen nog 22 oktober) zijn we in Parijs geweest.
Die groep was ook handig voor het delen van tips: Denken jullie aan alcolholtesters? ( Welnee, daar wordt nooit op gecontroleerd ) Een extra voorruit mee als reserve is niet nodig hoor, als de voorruit kaduk gaat, zet je gewoon het Blikken 2CV s maken op een Hippiecamping dak andersom (citroen e mehari test).
En voor de wat bange poeperds: Parijs is helemaal niet ver, het is gewoon 100x naar de supermarkt. Met 42 (!) 2CV s zijn we naar Parijs gere- 2CV CLUB NEDERLAND den - citroen mehari 1975. In kleine groepjes en na Gent vooral binnendoor. Onderweg werden die groepjes 2CV s gespot door leden van andere Citroen-Facebookgroepen: Wat is er aan de hand, ik zie allemaal 2CV s naar het zuiden rijden?.
Daar word je heel blij van: op weg naar Parijs met de zon op je hoofd! De club had een Formule-1 hotel Niets leuker dan met je eigen 2CV door Parijs! gereserveerd. Net als het rijden in een Lelijke Eend, kent het logeren in een F1-hotel geen enkele luxe: het is droog kamperen - citroen mehari elektrisch (citroen 2cv).
Heel bijzonder. Ondanks dat de rondleider alleen Frans sprak en niet iedereen dat beheerst, was het verhaal goed te volgen. Bovendien is het alleen al erg leuk om met je 2CV naar het Conservatoire te rijden. Zaterdag Parijs in. Een 2CV mag, vanwege de milieuzone, namelijk alleen s avonds na uur en in het weekend binnen de Boulevard Périphérique van Parijs komen.
Maar met z n allen door Parijs rijden, dat gaat niet in colonne. 9 14 15 DE WEGEN WACHT Hoe dan? Nou heel simpel: we rijden gezamenlijk weg, raken elkaar bij de eerste afslag kwijt en dat geeft niks, want we rijden allemaal naar de Arc de Triomphe - jeep citroen mehari. En de eerste die aankomt, gaat gewoon rondjes rijden.
Zo gezegd, zo gedaan. Wat een feest. Het lukte om de hele Arc te omringen met 2CV s. Er stonden mannen van de Franse Marechaussee met grote geweren de wacht te houden: ze lachten van oor tot oor en sowieso alle Fransen (en ook veel toeristen) moesten lachen. Het is wel hún auto, die Lelijke Eend.
Het barstte op dat moment op die plek van de Chinese toeristen die per se met onze 2CV s (niet met ons) op de foto wilden. Dat kon natuurlijk. Vele foto s sieren daarom de 2CV s met op de achtergrond de Eifeltoren en verder overal Chinezen. We hebben nog weken nagenoten en eigenlijk kunnen we niet wachten tot we weer gaan.
De Wegenwacht was en is vooral rijdend materieel, begonnen in 1946 met Harley Davidsons (citroen mehari electrique). De clubleden bezitten nog een aantal van deze motorfietsen met zijspan en diverse Wegenwachtauto s. De ANWB reed van 1960 tot plm met besteleenden. De meesten zijn origineel, anderen zijn tot het laatste schroefje nauwkeurig, replica s van de originele Wegenwachteenden.
als direct of indirect gevolg van de Eerste Wereldoorlog. André Citroën was in die jaren kapitein in het Franse leger. Daarnaast was hij directeur van de Mors automobielfabrieken. Aan het front heerste en ontstellend gebrek aan granaten voor de beschieting van de Duitse stellingen en Citroën zette alles op alles om de autoriteiten en ministeries te bewegen hier verandering in te brengen.
In Javel, een plaats bij Parijs, werd een indrukwekkende fabriek gebouwd vanwaar vrachtwagen en spoorwegwagons volgeladen met granaten in een onafzienbare stroom naar het front trokken - citroen 2cv. Daarmee ontstond direct het probleem wat men met een dergelijke organisatie moest doen als er vrede werd gesloten, een tweedehandsmarkt voor wapens bestond nog niet en de granaten zouden promoveren tot oud ijzer (citroen mehari price).
De geschiedenis rond de naamgever van ons fameuze automerk is bij velen bekend, toch geven we nog een keer een korte geschiedenisles van deze van oorsprong Amsterdamse ondernemer, die De Eend nooit heeft mogen bewonderen. Nog voor het eind van de Eerste Wereldoorlog zette Citroën ingenieurs aan het werk om ter zijner tijd aan de lopende band te Javel geen granaten meer maar auto s te fabriceren.
Hij ontwierp hotels voor in de Sahara en organiseerde expedities naar verre, onbekende landen. Om reclame te maken liet hij cafés ombouwen en ooit verlichtte hij de Eiffeltoren met lampen - citroen mehari nuevo. Eén van Citroëns drijfveren was, na het eind van een gruwelijke oorlog, meewerken aan het verhogen van het welvaartspeil van Frankrijk.
zijn jongste dochter, Solange, op 22 jarige leeftijd overleed. André Citroën verloor de interesse in het leven, de zaken gingen snel achteruit. In 1934 kwamen de grote moeilijkheden - new mehari citroen. Citroën was op dat moment niet meer in staat om twee wissels ad fr ,- te betalen. De fabriek kwam in surseance van betaling en ging uiteindelijk failliet.
Latest Posts
Auto Opkoper Leuven
Opkoper Export Auto
Opkoper Auto Zonder Keuring Limburg